Animal shelter

Det finns sådana idioter till folk, som skaffar djur och senare inser att det var minsann inte så roligt när dem inte var valp eller kattunge.. När det inte är på modet längre att bära en liten chihuahua under armen, och att man då bara kan klippa banden och kasta ut djuren på gatan, eller i bästa fall lämna bort dem till ett sådant här fantastiskt ställe som jag var på idag. Dom tar hand om både upphittade djur samt sådana som människor lämnar in. Dom hade ca 30 stycken hundar nu, inklusive valpar, och cirka 20 katter.

Jag, Daniel och Claudia gick dit för första gången idag, och nu känns det som om jag skulle kunna vara där varje dag. Dom uppskattade verkligen att man kom, och det var bara att ta en hund och promenera med dem. Man fick till och med låna hem dem över helgen som en fosterfamilj, åka till stranden med dem eller vad man nu känner för. Dom var så fina med djuren, dom blir verkligen omhändertagna, då det bland annat är veterinärer som jobbar där. Fantastiskt! Det fanns så många härliga djur, bland annat en vit yvig persier som jag skulle kunna ta hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback