29 augusti

Jag bestämde mig för att hänga med Nicke på jobbet i två dagar, så just nu sitter jag i lastbilen på väg mot Stockholm. Det är rätt skönt att bara åka med och titta på vägen. Jag ska köra hem en bil åt pappa på samma gång, så då åker jag hem med den imorgon och gör ett stopp på IKEA på samma gång. Det blir perfekt.

Idag kom schemat ut för den kommande hösten, och jag tycker att det ser bra ut!

Beyoncé - One plus one

27. En favoritplats

Jag är egentligen ingen stadsmänniska, så svaret måste ju i vilket fall bli här hemma någonstans. Stugan i Orrmo är en plats jag gillar, där man kan slappna av och få lite ny energi. När allting är klart där, så kan jag nog utan problem säga att det är ett av mina smultronställen.

27 augusti

26. Min största skräck

Att mista en familjemedlem eller vän, någon som jag tycker väldigt mycket om, när tiden inte är inne och ingen är beredd.

Punkt.

Blodsband

Gott på Gotland

Dagarna på ön har varit jättefina! Vi har gått omkring inne i Visby, och man kan ju inte annat än hänföras av den häftiga muren som går runt stan. Otroligt att den är så pass bevarad som den är. Vi har åkt runt och tittat, bland annat besökt Fårö, tittat på raukar och andra fina områden. Men jag tycker att har jag en gång varit på ön, så känns det liksom som att man har gjort den, och har inget större sug över att åka tillbaka. Jag är supernöjd med besöket, och det var kul att få åka i väg med familjen en sväng.

21 augusti

Jag, Nicke och katterna drog till Tännäs igår.. Jag blev bjuden på mat på Vera's, åkte sen hem till stugan för att se på film och spela kort. En kort visit, men väldigt mysig!

Vi i familjen drar på semester till Gotland, så imorrn drar vi och är borta i fyra dagar. Ska dit och turista lite, samt säga hej till en bekant.

Blekberget

Vi åkte på en kvällstur till Blekberget.. Jag tycker det är så himla fint där.

19 augusti

Jag har bokat båtbiljetten som tar mig till Riga ( har ju tonvis med packning ), åker den 3 september och kommer fram den 4 september på förmiddagen. Med all bonus som vi samlar ihop när vi åker så får man i princip gratisresor då & då. Så 55 kr kostade det denna gång, det är ju perfekt!

Det är delade känslor i magen när man tänker på termin fyras terminstart. Jag ser fram emot att få träffa alla människor i Riga igen, allt roligt vi ska ha, att få komma in i den nya lägenheten och få börja läsa nya kurser. Men när man varit hemma i nästan tre månader så är det svårt att slita sig, just att åka, är det allra svåraste. Men jag hoppas på en massa besök under hösten, sen så kommer ju även jag hem där emellan.

18 augusti

Vi hade ett jättefint dygn på Storhogna. Jag har skrattat så jag har träningsvärk i magen idag. Vi fick sköna ansiktsbehandlingar med tips på vilka produkter som skulle passa våran hud. Vi badade och bubblade, drack mousserande vin och åt en trerätters middag. Jag kan inte påstå att maten imponerade på mig, det föll mig inte riktigt i smaken, men det var okej. På kvällen var man helt slut, så vi slocknade på en gång. Storhogna är dock ett jättefint ställe, med träd och växter inomhus, samt en bäck med fisk i som rinner längs restaurangborden. Man mår bra av att vara där, men jag skulle nog inte åka dit för matens skull. Nästa gång räcker det med ett SPA-paket.

17 augusti; klockan 05:58

Ursch, det är tidigt på morgonen och vi är strax på väg mot Östersund. Vi ska göra lite ärenden där, för att sen fortsätta mot Storhogna!

Igår kom Helene & Sandra hit till Härdal, och vi lagade mat över elden i Orrmo. Det var trevligt, Sandra plockade blåbär. Avslutade dagen med fika på altanen.

23:07

Ikväll har vi varit i Orrmo och ätit den första riktiga middagen inomhus, och använt spisen för första gången. Möbler har kommit dit, så nu börjar det likna ett hem. Det där blir ett bra ställe att rymma till när man känner för det. Vi har plockat in glas, tallrikar, skålar, bestick och allt som hör till i skåp och lådor. Vi gjorde upp en eld i kaminen och tände lite ljus och myste.

Imorrn ska jag träffa Helene och Sandra.

15 augusti

Sitter hemma i Härdal, klockan är 12.00 och jag har fortfarande morgonrocken på. Härligt! Bokade nyss in mig, mamma och Sanna på SPA-behandling på Storhogna, övernattning på hotellet med trerätters och frukostbuffé. Så vi ska vara där från onsdag till torsdag. Det blir underbart!

Kokoskaka

Jag fick ett recept på en jättegod kokoskaka av Emma, som jag bakade ikväll. Så nu sitter vi här på altanen och sväller..

Vår vecka på Korfu

Jag har aldrig varit med om ett sådant strålande väder! Solen har inte svikit oss en dag, klarblå himmel och stekande hetta. Det är sällan jag ligger i skuggan, men under den här veckan så har jag varit tvungen att vila lite emellanåt, för att inte helt tuppa av.

Vi åkte på två båtturer, varav den ena tog oss till södra delen av ön. Där fick vi strosa runt i byn, stannade längs vägen och badade i havet, som inte var så särskilt kallt. Helt otroligt vilket fint vatten. Den andra turen tog oss till två andra öar, Paxos och Antipaxos. Åkte in i grottor, tittade på lyxbåtar och dinglade med fötterna längs relingen. Där fick vi också bada direkt från båten. Vi har svalkat oss med många öl & mojitos, ätit oss mätta på tzatsiki & gyros och annat gott. Åt den godaste chokladkakan någonsin med det antydande namnet Devil's cake, sjukt god.

Vi har latat oss vid poolen, flytit omkring på luftmadrasser. Läst böcker, spelat kort och lyssnat på musik. Åkte in till stan en dag och var med på en intressant guidad tur, irrade omkring bland trånga gränder och massa affärer. Handlat lite små ting.

Vi kör en bildbomb;

Vädret

Kollade precis hur vädret ska vara den här veckan på Korfu, och jag tycker att det ser helt okej ut..

4 augusti

Jag och Sandra åkte hem till Helene A igår kväll, och vi satt mest och pratade. Det blev ingen promenad, vi smuttade på en smoothie istället, och lika trevligt var det. Idag blir det inte så mycket speciellt, ska kolla så att jag har packat ner allt, sen är det väl mest bara en väntan tills man får bege sig iväg.

Något som gör mig väldigt glad annars är att en stor del av mina närmaste vänner här hemma har lyckats hitta en helg som passar dem alla för att besöka mig i Riga. Just nu är dom uppe i fem stycken. De kommer att bo hos mig mellan den 8-11 september. Det kommer bli underbart!

25. För första gången

Året var 2004. Jag och Sandra åkte till Ayia Napa/Cypern. Det var första gången som vi åkte helt själva, utan föräldrar eller några andra vuxna. Vi hade en helt otrolig resa! Vi festade tills solen gick upp, ställde klockan för att några timmar senare gå upp och steka i solen. Minns inte hur mycket pengar vi hade fått med oss, men vi snålade med maten för att ha råd att köpa drinkar. Där köpte man inte en shot, utan man fick in en hel flaska. Vi betedde oss förmodligen som ena riktiga fjortisar, men man ska ju gå igenom den fasen med. Det blev ett minne för livet.

3 augusti

Det har varit en sådan där typisk kväll, där vi äter tacos och hyr en film, jag somnar i soffan där i mitten av handlingen och vaknar tröttare än vad jag var innan. Jag ska ut och ta en promenad med Helene vid nio-tiden, så det piggar förhoppningsvis upp mig.

Resväskorna är någorlunda packade, och imorrn kväll åker vi till Arlanda, för att sedan lyfta mot södern på fredag morgon vid 05.40.

2 augusti

V i åkte fyrhjuling sista vägen som vanligt, grillade och spelade Yatzy under kvällen. Jag somnade sen sittandes, och minns knappt hur jag tog mig till sängen. Jag var helt slut! I morse vaknade jag tidigt, gick ut vid 07-tiden och möttes av den tama räven som bor där och hennes två ungar. De är jättefina.

Gick runt och strosade tills faster vaknade i andra stugan, för att vara med och släppa ut fåren. Dom är så himla mysiga, några av dem vill så gärna bli klappade och trycker sig emot en.

Nu har jag gjort mig färdig för en kväll med Sandra och Emma i Hede.

1 augusti

Jobbat klart för i sommar!

Alldeles strax drar vi i familjen till Ryflon för att bara ha det bra, äta gott och hälsa på fåren som betar där just nu. Det blir mysigt! Kommer hem imorrn.