19 mars

Måndag, en vanlig skoldag, med en lekion och två föreläsningar. Jag har tillbringat den här kvällen med att försöka lära mig namn och grupper på olika generationer av antibiotika.. Läst om olika barnsjukdomar, och tuberkulos. Hann även med en snabbdate med Daniel, vad skulle jag göra utan den karln? Han är liksom lite av min andra hälft här i Riga.

Flera gånger per dag så tänker jag på Nanoq, och det gör så ont. Det är så tomt att inte ha någon hund.. Många gånger när jag varit här och bokat en resa hem, så är det honom som jag velat åka hem till. Nu när jag kommer hem så saknas det en stor bit. Ingen blev väl så glad som han när man steg in genom dörren.. Så idag "ramlade" jag över en kennel, och jag fastnade direkt. Dom ska ha en kull i sommar, och jag skulle göra vad som helst för att få köpa en. Men mamma och pappa sätter sig lite emot där, så då blir det svårt. Jag kan ju inte ha honom här, hur mycket jag än vill. Så just nu är det en väldigt komplicerad övertalningsprocess som pågår. Vet inte hur reaktionen där hemma blev när jag skickade ett mail angående pris och eventuellt datum för kullen.. ;)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack Petra för de fina orden. Jag undrar vad jag skulle göra utan dig också.

Kram

2012-03-19 @ 22:44:46
Postat av: Anonym

Ååå hoppas hoppas hoppas! =) Man känner sig tom utan djur, så är det bara. Miss you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback