10 mars

Vi gorde ett tappert försök igår med att prata lettiska med patienterna, och det är grymt svårt. Nästintill frustrerande, men det känns skönt att lärarna ändå förstår att vi inte har möjligheten att lära oss lettiskan så snabbt. För att hålla sig kvar över huvudtaget så måste ju allt annat gå bra med. Så dom fanns där och översatte åt oss. Men jag hoppas att kunskaperna tar fart snart, jag ska göra mitt bästa. Vi lyssnade på lungor, och jag fick för första gången höra hur det låter när man har lunginflammation. Otroligt!

Jag hämtade sedan upp min trio på flygplatsen. Så igår åt vi god mat, gick runt en sväng, tog en öl på en irländsk pub och bara hade det bra. Härnäst väntar hotellfrukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback