21 april

Ligger i sängen, har inte riktigt hasat mig upp än. Igår var en intressant dag. Våran lärare i patologisk anatomi är en jättesöt gammal dam som delvis jobbar som patolog på Gailezers sjukhus här i Riga. Hon hade lovat att vi skulle få vara med på en obduktion, och igår blev det av. Vi var ganska spända, då det var första gången för oss allihopa. Vi har ju jobbat på liknande sätt på anatomicum, men dessa var kemiskt behandlade just för att fungera som anatomisk undervisning, så det var inte riktigt samma sak. Jag var lite orolig över hur jag skulle reagera, men det gick bra. Jag ska undvika alla detaljer osv, det var helt enkelt väldigt lärorikt.

Senare på kvällen så gick jag, Daniel, Karin, Louise, Undine och Gero på en belgisk restaurang. Grymt bra! Massor av olika ölsorter och god mat. Vi råkade hamna en sväng på Mad house på vägen hem, för en shot och en drink. Så det är nu som jag borde gå upp och läsa inför microcolloguiet som vi har till veckan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback