5 mars

Innan Daniel drog hemifrån i morse så lovade jag honom att jag skulle ut och gå en promenad i vårvädret. Jag har liksom en tendens att bli sittandes, och det blev så även idag.. Idag har jag lagt all energi på att försöka förstå mig på hur vår motorik fungerar, sett från hjärnans funktion. Bland annat vilka delar & system av hjärnan som jobbar när man ska använda musklerna vs. inte använda dem. Det är svårt, men intressant! En viss del startar en rörelse, medan en annan bromsar in den för att det ska gå mjukt och fint. Efter att ha suttit hela dagen så tror jag att det börjar ljusna nu..

Klockan 20.00 ska vi ut och käka på en udda restaurang, ni kanske minns att jag tog mamma till ett ställe när hon var här sist. Där dom hade gudomliga zuchini-rullar fyllda med vitlök, och där servitören bestämde större delen av vad du skulle äta. Dit ska vi - gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback