11. Om syskon

Jag har ju då en liten lillasyster, som inte är så liten längre. Hon fyller 16 år om två veckor. I år fyller jag 24, så det är med andra ord 8 år mellan oss. Jag har aldrig tyckt att det varit så speciellt långt mellanrum, det har inte stört mig på något sätt. Jag uppskattar att jag var stor nog att minnas henne som bebis, och kunna vara med om hennes uppväxt på ett ganska förstående vis. Det är en fin upplevelse att få se dem stegen som en syster. Jag kan inte minnas att jag någon gång önskat att vi vore jämnåriga.

Sanna är egentligen den totala motsatsen av mig, på flera plan. När jag var i hennes ålder ville jag vara som alla andra, ville vara med över allt och absolut inte missa en enda fest. Jag ville vara omtyckt av alla, och hade ingen egen åsikt. Jag vågade absolut inte göra något som stack ut. Att byta färg på adidas-skorna var svårt nog. Sanna har inget intresse av att vara en i mängden, hon kör sitt race, går efter vad hon känner och ger blanka fan i vad andra gör. Ordagrant.

Det har aldrig varit några större konstigheter mellan oss, självklart har vi rykt ihop och fått några blåmärken här och där, gråtit en skvätt och sen har det varit bra. Vi har kul tillsammans, och har mycket mycket värdefulla stunder i vår gemensamma ryggsäck.

Syskonkärlek är något alla borde få uppleva.


Kommentarer
Postat av: Sannapanna

Jag älskar dig :)

Postat av: Petra

Sanna: Älskar dig!

2011-03-09 @ 06:26:21
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback