Det här med cruisingar..

Jag och Nicke är rätt olika varandra på vissa punkter. Han gillar att åka på cruisingar, titta på bilar och allt det som hör till. Jag tycker det är totalt ointressant. Jag har en pappa som alltid haft en massa amerikanare, av alla de slag. Jag ville bara gömma mig i baksätet när han skjutsade mig till skolan i något som lät som ett jetplan, och alla tittade, så för mig har det liksom blivit motsatt effekt. Vi har alltid haft bilar som folk tittat efter, kommit fram och frågat "åh, vilken tjusig bil, vad är det för årsmodell?" Det kan vara allt från gamla åk till nya bilar, det har alltid varit sådana som dragit uppmärksamhet till sig. Så jag är inte så mycket för sådant där överhuvudtaget. Självklart kan jag tycka det är kul att vi inte har en vanlig trist Volvo som alla andra, men ibland blir det bara för mycket.

Det jag skulle komma till var, att ibland så släpper jag på mig själv och följer med på de här cruisingarna, för hans skull. Men vi vet mycket väl att det slutar med att jag suckar efter en timma, när alla bilar åkt flera varv, när fyllon dunkat i plåten ett par gånger och man sitter i ett moln av bränt gummi. Det är inte roligt någonstans. Men, jag följer med och gör i alla fall mitt bästa, det är väl det som är huvudsaken. Man kan inte ha samma intressen alla gånger, och det är väl det som gör att vi funkar så bra ihop.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Håller fullkomligt med dig, se bara på mig och min gubbe, rör sig bara jakt i hans skalle. :-P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback