13 december

Då har vi avslutat ett kapitel och gjort sluttentan i biokemi, så skönt att ha den bakom sig. Dock tycker jag att det är synd att det inte läggs större vikt på den kursen här, men det är ju så olika från skola till skola. Här är det tryck på histologi, embryologi och fysiologi istället. Men kemin kommer ju tillbaka hela tiden i alla andra kurser, så det ska väl bli bra i slutändan ändå. Nästa är ju då fysiologi colloquiuet i morgon, och det är så fruktansvärt mycket vi skall kunna! Jag vet inte hur länge jag har läst det där om & om igen, och hela tiden hittar man nya saker. Fast jag känner att det ska bli skönt att förhoppningsvis kunna lägga undan det för ett tag med. (peppar peppar)

I morgon ska vi få åka och titta på ett genetiklabb på universitetssjukhuset, där våran lärare jobbar. Ska bli kul att få göra något annat.

Annars mår jag bra, har haft en tung period hemma med våran hund Nanoq.. Han fyller ju snart elva, och har fått artros i höften. Så han har medicinerats för att se vad som har funkat bäst, och verkar nu ha svarat bra på kortisonen. Han blir ju inte som ny igen, men så länge han mår bra och är glad så får man fortsätta. Blir gråtfärdig bara jag tänker på vad som en dag kommer att komma.

För att tala om något roligare, så kammade Nicke hem några pluspoäng idag. Han ringde och sa att han lovar mig att ta ledigt i februari, så att vi ska kunna åka utomlands tillsammans. Så det skriver jag nu här, för att kunna använda er som vittnen ifall han mot förmodan skulle glömma det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback