Vi flyttar ut!

Nu har vi bott i den här lägenheten i lite över ett år, och jag har trivts jättebra. Jag känner mig som hemma här. Tanken var den att vi skulle bo tillsammans de första åren, för att vara varandras trygghet. Det har funkat bra, men nu börjar vi längta efter något eget.

Jag står i valet och kvalet på att köpa eller hyra en lägenhet. Just nu lutar det åt köp.. Ekonomin är fortfarande rätt låg här, men på väg upp. Om jag nu ska bo här i 4,5 år till så kan det ju vara lika bra att stå och betala åt sig själv än någon annan, och förhoppningsvis få tillbaka pengarna och kanske lite till när man säljer den. Vi håller på att kolla läget med lite folk som kan det där, så får vi se hur det slutar. Ska i vilket fall gå och titta på en superfin lägenhet på fredag, den är helt nyrenoverad och verkar riktigt riktigt bra. Men som sagt, det kan sluta hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback