7 september

Sitter med en kopp té och känner mig rätt slut i huvudet. Tisdagar är värsta dagen, men nu är den över för den här gången. Annars har jag mest pluggat, jag och Marte Stine har förhört varandra.

Fast nu är det bra för idag, test i lettiska i morgon. Känns egentligen galet att lära sig ett språk som används av ett ganska litet land. Jag har inte så lätt för att lära mig nya språk, så det är rätt tungt. Det tar sin tid, och jag glömmer lätt. Önskar att det fastnade fortare, men så är det ju. Vissa saker är lättare att ta in. Många av studenterna här har ett utländskt ursprung och kan därför flera språk flytande, via sina föräldrar, och det sägs ju att de har lättare att ta in språkkunskaper. Jag är lite avundsjuk på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback