30 september

Har varit på skolan en sväng på morgonen för att ha seminarium i filosofi, och det vi satt och diskuterade i en och en halv timma var rena skitsnacket. Jag tycker det finns vettigare saker att göra än att fundera i cirklar. Läraren är dessutom helt uppe i det blå, han kan inte ge ett rakt svar på en fråga utan att dra på det in i det längsta, så innan han nått dit fram har han tappat mig för länge sedan.

Jag ser inte nått vettigt i att dra påståenden som " alla däggdjur har en lever, valen är ett däggdjur, alltså har valarna en lever.." Nästa vecka är det i alla fall ett helt nytt ämne som ska diskuteras. Dagens var lite av det vi gjorde förra terminen, och det ska ha varit sista biten av det nu.

Värmen är påslagen i Riga! Som jag gått och väntat och frusit. I förrgår var ca 15 % av stadens värme igång, dom startar några distrikt i taget. Vi var bland dom första, skönt! Nu ska jag strax tillbaka till skolan igen för en lektion i lettiska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback