Pappa på besök

Vi har haft det så himla bra. I fredags fyllde jag 23 år, och fick sång & presenter av mina sambos. Sen efter en dag på skolan så kom pappa till universitetet med taxin från flygplatsen. Jag visade hur skolan såg ut, och sen åkte vi till hotellet, där skålade vi med en varsin öl på 15:de våningen. Lite senare mötte vi upp Marte Stine, Daniel och Erik för att äta middag ute tillsammans, supertrevligt & gott. Efteråt gick vi en sväng i gamla stan, för att sen möta upp de andra på Leningrad och bjuda pappa på den goda ölen, som han dock inte gillade lika mycket som mig. Kvällen avslutades på Skyline bar.

Igår hann vi göra massor av saker; strosade runt längs Zeppelinarhallarna, åkte på en väldigt fin båttur som gick längs Daugava och in längs kanalen som snirklar sig runt inne i stan. Sen drog vi vidare mot Jurmala, för att ta en titt på stranden och husen. Besökte även ett sorts museum, som mer liknade ett skämt. Tillbaka till Riga, visade lägenheten, och gick runt på stan. Middag blev det på medeltidsrestaurangen, som aldrig slutar att förvåna. Det är så mysigt där nere. Bra mat, och väldigt annorlunda. Vi fick in ett varsitt ben.

Pappa åkte hem i förmiddags, och innan dess så han vi med ett bilmuseum här inne i Riga som faktiskt var bra. En snabbfika hemma i lägenheten, och sen var det dags att säga hej då. Trist! Men det var en perfekt helg. 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tror inte att jag sett pappa i ett par ljusa byxor någon gång innan!

Postat av: Sambon

Inte jag heller!

2010-10-03 @ 22:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback