Stickning

Daniel började sticka på en mössa i fredags, och det fick mig att också vilja göra något. Det var så länge sen, och det kan ju vara lite avkopplande. Så idag gick jag på affären och köpte garn och stickor. Samt en virknål. Hade helst velat virka en mössa, men hittade inget bra garn, så det fick bli stickning. Marte Stine fick visa hur man skulle börja, för det hade jag glömt. Var dessutom nära att göra bort mig i affären när kvinnan började rulla fram ett garnnystan och olika storlekar på virknålar, för att jag skulle få testa vilken som kändes bäst. Då var jag snabb med att tacka nej, hade blivit lite pinsamt. Virka kan jag ju inte alls, det hade jag tänkt lära mig.

Så ikväll har vi stickat, vilket inte är det smartaste såhär dagen innan ett genetiktest. När man väl ha börjat så går det inte att sluta, "bara ett varv till.." Så nu har jag börjat på en grå mössa som blev alldeles för stor, gjorde för många maskor, så det verkar som om det blir en halsduk utan ändar. En man bara kan dra över huvudet.. Eller så börjar jag om från början. Jag och Daniel har då hittat den nya kvällssysslan. För vi har ju så väldigt mycket tid till övers..



Kommentarer
Postat av: Paulina

Åh, du måste lära dig virka, det är mycket roligare :P Finns ju brutalt mycket mönster på amigurumis som är hur kul som hellst att göra. Snabbt, billigt, supersött och perfekta små presenter eller prydnader. Google it ;)

Postat av: Petra

Paulina: Ja, jag måste verkligen lära mig det, tycker virkning är mycket finare också! Okej, tack, det ska jag göra : )



2010-11-09 @ 22:38:37
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/
Postat av: Paulina

Gör det :) Det fina med virkning är att det är en maska du gör, sen är det bara tre varianter på den du behöver kunna för att göra ex en amigurumi. Jag är ett fan av enkla saker, är det för svårt slutar det alltid med att jag kastar det i väggen och vägrar ta i det igen :P

2010-11-10 @ 08:33:35
URL: http://paulinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback