27 november

Jag och Marte Stine gick till gamla stan för att se om det var någon julmarknad, och det var det, delvis. Såg inte ut som att den riktigt satt igång, kanske blir i morgon när det är första advent. Vi käkade lite lunch, och tog en tur för att leta lite julklappar. Jag handlade den första för den här julen, så det är ju en bra början.

Nu sitter jag och läser histologi och försöker förstå mig på vilka ämnen som gör vad när en muskel arbetar. Det är lite lurigt. Min svaga sida är just den kemiska biten, natrium hit, kalium dit och elektroniska laddningar.. Jag har svårt att förstå en sak bara för att förstå den, jag vill helst ha förklaring på förklaring. Men ibland så är det ju bara som det är, inget annat. Jag tycker dessutom att immunförsvaret är intressant, men det är så invecklat. Här om kvällen höll jag på att bli galen för att jag inte fick ihop det, så det slutade med att jag beställde en bok om bara immunologi, för jag vill så gärna veta hur det funkar.

Strax ska jag och Marte Stine sätta hos i vardagsrummet och köra ett förhör på både anatomi, histologi och genetik. Lite chips och en öl. Toppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback