5 maj

Efter att ha bott i en lastbil i tre dagar så känner man sig inte så fräsch, har t ex inte borstat håret på tre dagar. Har ju inget sådant med mig. Men men. Om någon timma ska jag ta tåget från Strängnäs in till Stockholm C, sen vidare till Arlanda. Anatomiprov i morgon, och jag känner mig inte fullt så redo direkt. Det blir ju så när man åker hem, finns så mycket annat man vill passa på att göra. Känner mig rätt slö dessutom, med tanke på att jag legat/suttit och inte rört mig så speciellt mycket de sista dagarna.


Kommentarer
Postat av: Linda Hagström

Hej!

Jag har lite funderingar kring Hawaii, visst hade du varit dit? Jag funderar på att göra praktik där i höst, ca 15 veckor och undrar hur mycket visumet kostar och hur lång tid det tar att söka det? Hur gjorde du?

Hälsningar Linda

Postat av: Petra

Hej Linda!



Ja precis, jag var där år 2006 och bodde hos en familj i tre månader. Det är ett underbart ställe, så jag tycker verkligen att du ska åka dit. Vad är det för praktik du ska göra? Det där med visumet var en bra fråga, för jag stannade precis under 90 dagar och då behövde jag inte ha något speciellt visum. Utan fick fylla i ett papper på vart jag skulle bo osv, vilket jag tror jag gjorde på flygplatsen? Kommer inte riktigt ihåg.. Så när det är 15 veckor vet jag inte riktigt hur det är..

2010-05-06 @ 16:42:24
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/
Postat av: Linda Hagström

Ja det verkar vara ett underbart ställe! Skulle varit otroligt kul att få uppleva! Det är inom socialt arbete, vet inte riktigt vad det blir men har sett ett behandligshem för missbruk som låter intressant. Måste hitta något innan denna månad tar slut. Går på praktik i slutet av aug och det verkar ta ett tag med visumet..

2010-05-06 @ 17:51:20
URL: http://lindus87.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback