6 juni

Nationaldagen är det ju idag, och Idas födelsedag! Grattis vännen! I dessa tider så ser man studentbilder över allt, och man kan ju inte låta bli att minnas de ljuva dagarna. De underbara timmarna på flaket, jag var helt euforisk. Musiken, folket runtomkring, sorgsenhet mixat med glädje.

Det är nu 4 år sedan jag klev ut i vimlet av föräldrar och vänner, från Wargentinsskolans entré. Tårarna föll när jag såg mitt plakat. Studentdagen är obeskrivlig, ett starkt avslut och en gigantisk början på någonting helt annat. Fortsatta studier var det sista jag tänkte på just då, jag jobbade och reste. Men en dag kände jag mig nöjd med det, och det var dags att återgå till studier av något slag. Många funderingar, tills jag bestämde mig. Jag minns att jag satt i köket, och från ingenstans slog det mig; jag ska bli läkare. Samma kväll hittade jag basåret i Borlänge, sen satte det igång.. Nu sitter jag här i skolbänken igen, och för mig känns det tryggt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback