3 juni

Just nu går jag med lätta steg.. De två dagarna med mamma har varit underbara, och nu har jag en massa ny energi. Mötte upp henne vid båten igår, och då gick vi raka vägen och köpte oss en champagne och gick till hotellrummet. Tog sen tåget till Jurmala, där vi strosade omkring, besökte stranden, en häftig park och drack en varsin mojito. Gick sen i gamla stan, tog någon dryckespaus här & där, var på en mycket kort guidetur där man åkte runt på ett litet minitåg, med svenskt tal i hörlurarna. Talet var så fruktansvärt dåligt så man hörde inte ett ord av vad hon sa. Sen åt vi middag på en medeltidsrestaurang, som var nere i en källare, upplyst av stearinljus. Servitörerna var klädda i dräkter, och allt var gammaldags.

Var hem till lägenheten en snabbis, mamma hade med sig en brödrost och en toastmaskin. Det var efterlängtat. Sov sen på hotellet med henne och njöt av frukostbuffén i morse. I dag var vi till en utkiksplats, kikat på marknaden, suttit i solen. Har haft sol & varmt hela tiden, så skönt!

Nu har mamma åkt hem, och jag ska börja med studierna. Ser fram emot att få göra mina examensprov och åka hem! Det kommer bli en bra sommar.


Kommentarer
Postat av: sandra

Åh, så mysigt! Jag längtar tills jag får se din stad med dig. KRAMAR

Postat av: Mamma.

Ja, det har varit jätte mysigt,det gör vi om.

2010-06-04 @ 21:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback