Mail från min första lettiska vän

Idag fick jag ett oväntat mail från Lettland - från my buddy, som det stod. Jag är inte helt säker på vad det är, men jag tror att det är något fadderliknande, som ska ta hand om mig i början. Hon [ jag tror det är en tjej, låter så på namnet ] ville bara tala om att hon är min vän, och om jag hade några frågor såhär innan avresa så kunde jag ställa dem till henne. Annars så skulle vi ses när jag kommer dit.

Sådant här uppskattar jag, hjälp och trygghet som man inte räknat med. Hon är student, och verkar samtidigt arbeta för en förening som tar hand om oss studenter från andra länder. På deras hemsida så verkar dom stötta en med det mesta; allt från att hitta det som passar ens intressen till att placera ihop studenter från samma länder osv.

Brevet gjorde mig glad.

Kommentarer
Postat av: sandra

Låter ju hur bra som helst. Skönt! :)

Postat av: Helene

Skönt med stöd på plats! =)

2010-01-19 @ 10:08:28
URL: http://enlejn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback