31 januari

Då har vi fått i oss lite frukost igen, och ska bege oss ut i snöblasket. Det snöar nästan hela tiden, men dom är snabba med att skyffla undan det på gångstigarna. Överallt ser man gamla tanter & gubbar skotta med små spadar. Har inte sett någon sorts plogbil..

Vi ska försöka hitta till lägenheten som förhoppningsvis blir vår, vi ska få gå på visning antingen i morrn eller på tisdag. Den är underbar och ligger på en Rigas finaste gator; 118 kvadrat, bastu, jacuzzi, två våningar, tre sovrum och ett stort vardagsrum, modern rent allmänt och köket ser bra ut, öppenspis, två toaletter och möblerna verkar ingå. Vi måste ha den!

Det blir kanske 2500 kr var i månaden med el och Internet inräknat, och om vi stannar längre så skulle hyran minska. Toppen! Den ligger alldeles intill anatomihuset där vi ska labba, det tar 5 min att gå till spårvagnen som tar oss till skolan, som i sin tur tar ca 20 min till skolan därifrån. Helt okej! 10 minuters promenad in till gamla stan, själva stadskärnan.


Kommentarer
Postat av: sandra

Åh, det där låter ju för bra för att vara sant! :) Hur många är ni som ska dela? Kramar

Postat av: Ida

Jag ska hålla tummarna, och gissa om jag tänker komma och hälsa på :)

2010-01-31 @ 13:24:17
Postat av: Inger

Jag har sett lägenheten. Den var underbar! Håller tummarna för att ni ska få den.:)

Kram

2010-01-31 @ 14:01:11
Postat av: maria

låter ju skit bra!=D hoppas ni får den!=D

2010-01-31 @ 18:17:42
URL: http://mialofskog.bloggproffs.se
Postat av: Petra

Ja, håll tummarna!



Vi är tre stycken, plus Malte som ska bo där i ett halvår. Han har redan gått nio terminer i Tyskland, och är bara här som utbytesstudent en stund. Så han ska ta vardagsrummet.. : )

2010-01-31 @ 18:47:53
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback