19 januari

Jaha, då har pengarna från CSN kommit. Höll på att smälla av i morse när jag kollade kontot och hade 86 000 kr där. Men det minskade snabbt, förde över de 58 000 jag lånat av pappa för att betala skolavgifterna i tid. Så nu har jag alltså 27 000 ungefär att leva på fram till sommaren. Hjälp! Det jobbiga är att jag inte får en liten utbetalning varje månad som det vanligtvis är när man pluggar i Sverige. Nu får jag hela klumpsumman. Hur ska jag kunna hantera det utan att vara pank redan i april? Farligt läge..

Jag är inte helt säker på hur lång terminen är, det står till den 2 juli, men som jag förstått det så är det bara slutterminsprov i juli, så jag vet inte riktigt hur det funkar.. I sådana fall, om man delar 27 000 på sex månader så blir det 4500 att leva på varje månad. Får ju en lön nu i januari, sen semesterersättning, så det kan nog gå.
Det måste gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback