Liten update.

Inget Internet än, det är den lettiska segheten som det sitter i. Allt tar tid! Jag och Marte Stine sitter på Double Coffee som ger dig tillgång till internetuppkoppling om du fikar där. Så vi fick precis in en varsin varm choklad, gjord på vit choklad. Den smakade mycket bra. 

Annars är det fint.. Pluggar för fullt. Hade ett muntligt prov i anatomin idag, det gick bra. Så nu har vi gått igenom skelettets alla ben och dess detaljer, nu går vi in på leder osv. Det är stressigt. Svårast tycker jag att lettiskan är, då hon far fram som en tornado och bara kastar nya ord & fraser på oss.

Vi stortrivs i lägenheten! Har lagat middag varje dag och bara mår bra. I dag lagade vi korv till middag, och jag försökte slå upp innehållet i mitt lexikon, och då blev det; mekaniskt avdelad kyckling kött. Smakade bra. Sängen är på tok för skön, vill inte kliva upp på morgonen. I morrn har vi ingenting, så då ska vi spendera några timmar på anatomihuset, man vill inte komma efter. Men först en sovmorgon!

Farmor har ju som sagt somnat in, så den 1 mars är det begravning. Det är en måndag, men jag måste gå på den. Så är det bara, det är ett avslut som jag personligen behöver.  Men jag tror jag kan pussla med lektionerna så jag kan gå på de andra gruppernas. Jag missar en föreläsning i anatomi som jag inte kan ta igen, men jag får kopiera anteckningarna.

Några bilder..


Jag och Marte Stine flyttar in.


Hyresvärden hade lämnat en välkomstkaka.


Första middagen i lägenheten; bordet är dukat.


Lägenheten ser ganska tom ut än.. Vi får fylla den med tiden.


Sitter in soffmöblerna; Malte, André, Marte Stine och Marie.


Daniels förrätt.


Marte Stine, Marie och Malte.


André.


Malte och hans efterrätt.


Min stora fina garderob.


Min stora sköna säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback