Centralen.

Där sitter jag och väntar nu. Jag fick åka med Dennis hit i hans taxi från Frihamnen, och inte fick jag betala för mig heller. Det var snällt. Tåget går 11.45, så jag tänkte fördriva en timma här. Sen har jag bunkrat upp med tidningar, så att jag har något att göra på hemresan. Har så klart slut på batteri i iPoden.

Jag fick sällskap i natt. När jag kom ner efter att ha ätit lite mat så fanns det väskor på den andra sängen. Jag satt och pluggade i några timmar, och sen kom det in en äldre lettisk kvinna. Hon kunde faktisk både förstå & prata lite engelska. Sen kom Dennis och frågade om jag ville följa med upp, så det gjorde jag. Lyssnade på när ett latinoband spelade, samt när fulla personer tävlade i limbo. Sen gick jag tillbaka till hytten, och då hade hon somnat. Jag har faktiskt kunnat sova, har så klart vaknat en hel del, men det gick bra.

Det var ett fruktansvärt ljud nere i hytten, man förstår ju varför det är billigast att bo där. Det ligger dessutom under den våning där man parkerar bilarna. Motorerna var inte långt ifrån oss. Sen så är det ju is ute på sjön nu med, och det låter högt när isflaken slås mot båten. Fläkten som jag klagade över igår överröstades totalt, den hördes inte ens. Även hennes snarkningar försvann in i de andra ljuden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback