3 februari

Det blev en kortare dag, den lettiska kursen början inte förrän nästa vecka. Åkte hem och gick igenom lite kemi med min personliga kemiexpert, Marte Stine, som läst en hel del kemi på engelska förut.. ; ) Hon plockade bort mina frågetecken och funderingar. Det är fasansfullt svårt att lyssna på en kemiundervisning när man inte vet att orden compounds betyder bindning och combustion förbränning, för jag tror det var det enda han sa.

Jag vet inte riktigt hur mycket ni vill veta om mina dagar, jag skulle kunna babbla en hel del om lektionerna och om det vi går igenom, för det är i princip det enda som snurrar i mitt huvud just nu. Hela tiden går jag och tänker och försöker mata in nya ord, allt från lettiska, latin, engelska och tyska [ Malte, som ska bo med oss är tysk, minns inte om jag sagt det ]. Det kan vara allt från "gesundheit" som man säger på tyska när någon nyser [ jag nyser 20 ggr per dag ], vad som är upp, ner, höger och vänster på latin.. Det har gått tre dagar i skolan, och nya ord bara kastas på en. Men det är väl som det ska vara. Idag hade jag filosofi för första gången, flummigt som väntat. Vad är egentligen livet? Vad är egentligen cancer? Finns vi?

Vi har skrivit på kontraktet idag! Så nu är lägenheten vår! Det är konstigt, jag hade väl aldrig trott att jag skulle bo i Riga.. Läskigt, nu finns det papper på det också. Det är en riktig krutgumma, hon som vi hyr av. Vi får flytta in på söndag nästa vecka, den 14 februari. Vi har redan köpt vår första riktiga sak tillsammans som sambos, en hålslagare.. : )

Kommentarer
Postat av: Ida

jag saknar dig going, uppsala är tråkigt, riga med dig låter mycket roligare :)

2010-02-03 @ 20:03:58
Postat av: sandra

Berätta allt, allt, allt och lite till :)



KRAMAR

Postat av: Ida

Vad roligt, klart det är mycket i början men det kommer! Så spännande att läsa hur det går för dig och vad ni gör, skriv allt :)

2010-02-03 @ 22:26:08
URL: http://www.carebyhallman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback