23 februari

Okej, då kanske jag har tagit rekord i att snabbast äta upp ett kakpaket. Man behöver socker & energi för att orka sig igenom dagarna, och inget funkar så bra som choklad. Sen behöver man ju inte prata om hur pass nyttigt det är.

Det tog mig nästan 1,5 timma att ta mig hem från skolan idag. Det var någon bil som gått sönder längs en enkelriktad gata, och där satt vi fast på bussen med en lång kö bakom. Vi gick till slut ut, för att hitta en annan. Blev dyngsur av att en buss körde rakt i en vattenpöl precis där jag var. Men nu är jag hemma, och ska sätta mig med filosofin och anatomin. Man blir alldeles matt av att läsa filosofin; är jag egentligen bara en hjärna i en burk? Drömmer jag att jag lever? Om jag nyper mig i armen, drömmer jag då att jag gör det? Kan jag verkligen lita på mina egna tankar, eller är det the Evil Demon som styr dem? Kan det finnas tankar utan att någon tänker dem?

Fick precis ett mail av han som har First Aid - morgondagens lektion är inställd! Skönt, för då har jag mera tid att plugga inför anatomiprovet på torsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback