19 februari

Då är hemresan bokad. Daniel hade den briljanta idén att jag faktiskt kan ta båten hem, så det ska jag göra. På torsdag kväll åker jag mot Stockholm, och kommer fram i Frihamnen på fredag morgon kl. 09:30. Det var ett billigt alternativ, jag ska bo i en fyrasängshytt på båten. Så det kan ju hända att jag får dela med någon, men det var bara för damer. Så det ska nog funka, kanske har turen att få den för mig själv. Det kostade bara 270 spänn.

På fredagen så har jag bara en muntlig redovisning tillsammans med några andra om lettlands kultur, och läraren sa att det var okej att jag inte var med. Jag har medicinsk historia också, men det är lite invecklat.. Han som leder lektionerna är i princip högsta hönset på medicinska fackulteten, och han sa tydligt att han inte kommer att ta någon närvaro, och det blir inga prov. Han är förmodligen medveten om att det är viktigare att vi lägger tiden på andra lektioner. Hade jag varit här så hade jag nog gått, men nu missar jag ju i alla fall inget viktigt.

När jag kommer fram till Frihamnen så åker jag in till centralen och köper en tågbiljett till Mora, där mamma hämtar mig 15:30. Dom på SJ lovade att det skulle finnas biljetter, så det hoppas vi på. Jag kan inte boka, då jag inte är hemma och kan hämta ut den. Det funkade inte med e-biljetter. Annars får jag väl sitta på toaletten som mamma sa. Sen bokade jag precis flyget tillbaka på måndag eftermiddag, samma som jag flög med sist. Flighterna Sveg-Sthlm, Sthlm-Riga passar in varandra alldeles perfekt. Som gjort för mig & mina framtida resor. Det gick däremot på 2000 kr totalt, men jag har världens bästa päron där hemma. Tack.

Jag har precis nyttjat min sovmorgon och sovit ända till 08:30, som är länge för att vara jag. Har duschat, och ska nu ta och göra mig lite frukost. Marte Stine kommer snart hem, så då ska vi plugga. I eftermiddag ska jag gå på bio med några tjejer, vi ska se Valentines day.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Päronen tackar så jätte mycket för det.Det är klart vi måste hjälpas åt.Puss.

2010-02-19 @ 09:31:12
Postat av: sandra

Skönt att du får komma hem!



KRAMAR

Postat av: Ida

What? Det är ju så jag börjar fundera på om jag måste ta en tripp in till t-centralen när du kommer isf... Du kan ju faktiskt vara värd 120 kr :) Är det nästa helg?

2010-02-19 @ 13:41:35
Postat av: Petra

haha ja, kom dit! det är nästa helg, på fredagen!

lätt värt pengarna.. ; )

2010-02-19 @ 14:02:36
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/
Postat av: Lotta

ååå jajaja,, hmm.. hur ska man lura i dig att du hinner träffa oss då.... hmmm...

pussar

2010-02-19 @ 21:53:06
URL: http://lottans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback