15 februari

Vi har flyttat! Har darfor inget Internet an, vi hoppas fa det klart tills i morgon. I gar gick alla vi fyra sambos och storhandlade sa att vi hade nagot att fylla skapen med. Sedan bjod vi in Marie och Andre. Daniel stod for forratten; getost, ruccolasallad, valnotter och honung pa rostat brod. Varmratten ordnade jag och Marte Stine; lasagne, brod och sallad. Efterratten stod Malte for; krossade maranger, gradde ovanpa och frysta bar. Och nagra flaskor rodvin pa det. Allt var supergott. Bara grejen att laga sin alldeles egna mat kandes bra.

Jag trivs jatte bra i mitt rum, snalla vanner som jag har sa fick jag den storsta sangen ocksa. Jag ville inte kliva upp i morse.. Kommer inte att fa nagra problem med att sova. Sen finns det gott om plats nar Nicke och resten av familjen kommer.

Vi akte extra tidigt i morse, da vi var osakra pa hur det funkade med buss dar ifran. Vi hade tur, da en buss som aker forbi skolan passerar en gata langre bort. Dock var vi inte riktigt vakna pa bussen tror jag, for vi lyckades aka forbi universitetet utan att nagon av oss sag det, och hamnade pa slutstationen. Vi fick aka tillbaka igen.

I gar var det alla hjartans dag ocksa, hoppas ni alla hade en trevlig dag. Synd att man ar sa langt borta, da det blir lite problematiskt bade att ge & fa blommor. Tyvarr somnade aven min farmor in igar, men det var bast for hennes del. Hon orkade inget mera. Visst ar det jobbigt, man vill garna ha kvar sina nara & kara sa lange som mojligt. Dock var hon sa pass dement, att hon inte kande igen mig langre, sa det ar lattare att smalta. For det var inte farmor, psykiskt satt. Men en saknad har man anda.

Dagens lektioner ar; lettiska, forelsning i anataomi samt kemi.


Kommentarer
Postat av: Elin & Ewa

Grattis till nya boendet och sängen! Verkar som att du har goa vänner omkring dig.



Beklagar sorgen, kom ihåg det fina.



Kram från Älvros

2010-02-15 @ 21:23:56
Postat av: Petra

stor tack för det!



kram!

Postat av: Sophie

Du verkar ha kommit i ordning där borta i öst nu, va glad jag blir för dej! Ska försöka hålla mej uppdaterad mera framöver.

Beklagar sorgen, måste va jobbigt att vara där borta. Men som du själv skrev, kanske var skönare för farmor..



Sköt om dej, saknar dej.

Puss o kram

2010-02-18 @ 22:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback