10 februari

Jag har varit lite smått stressad de senaste dagarna, det är så svårt att få ordning på saker & ting nu i början. Pluggmetoder har jag inga ännu. Det är mycket som ska göras, och speciellt läsas till förståelse i alla ämnen. För efter en föreläsning så har man inte bara ett frågetecken i skallen, utan även en lista med ord man måste slå upp då man inte vet vad de betyder. Men det känns som att det hela kommer att lösa sig så fort vi får flytta in! Äta ordentlig mat och plugga mera rutinsmässigt, helt enkelt.

Igår spenderade jag någon timma på anatomicentret efter skolan. Det är bra, för man kan gå dit när som helst och låna sig en låda av de ben som man vill kika närmare på. Det är verkligen till en stor hjälp, att kunna känna på delarna och verkligen gå in på dess detaljer.

Annars har den här dagen varit evighetslång med lektioner som kemi, filosofi, lettiska och First Aid. Kom hem vid 19, och hade varit borta sen strax efter 07. Så nu är jag trött. Har pluggat inför mitt första anatomiprov i morgon, är skapligt nervös.. Ska åka till anatomicentret i morgon en stund innan, och köra en sista repetition.

Kommentarer
Postat av: sandra

Lycka till babe! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback