1 februari

Första skoldagen avklarad med innehåll av Anatomi och General medical chemistry. Läraren på Anatomin verkar kanon, trevlig & lättsam. Kemin funkade också fint, läraren bra där med. Det är den typen av kemi som vi läst på gymnasiet, mest repetition. Men, dom formlerna jag är van vid ser inte riktigt ut så, samt att de bokstäverna jag använder vid molmassa, koncentration osv är inte desamma på engelska. Så klart. Sen är det inte lätt när man inte vet vad dessa ting heter på engelska alla gånger, men det kommer väl. 

Det blir lite omtumlande för huvudet, men vi hade vårt första prov redan idag på kemin, och jag klarade det! Så det var ju skönt. Vi kommer att ha ett prov på varje lektion, och så skriver han i sin pärm om man fixade det eller inte. På så vis samlar man ihop poäng inför själva slutproven, så klarar man alla så blir det lättare att fixa det med. Läraren gick dock ut när vi skulle skriva provet, plus att vi fick använda oss av våra böcker och anteckningar.

Vi har kollat på två lägenheter, en av dem som jag förälskade mig i så mycket samt en annan. Och det blir den som jag inte skrivit något om, den ligger också bara något kvarter härifrån. Den är helt nyrenoverad, 4 stora sovrum med walk-in-closet i allihopa. Tvättmaskin & diskmaskin. Jacuzzi. Jättecentralt, fräsch entré och trappuppgång med hiss. Den har inga möbler än eftersom att den är så ny, så det får vi bestämma oss för vad vi behöver så ordnar hon det. I alla fall det nödvändigaste, så får vi ordna med privata saker senare. Det blir jag, Marte Stine, Daniel och Malte som flyttar in. Vi kan flytta in om två veckor, kanske även tidigare. TOPPEN!

Grattis mamma på födelsedagen!
Hade ordnat med blomsteraffären så att hon fick lite blommor.



Kommentarer
Postat av: Inger

Grattis, det var kul. Kram

2010-02-01 @ 21:01:22
Postat av: Anna

Grattis,hoppas ni kan flytta in tidigare så du slipper frysa!!!! Kramar till dig från oss

Postat av: Mamma

Tack min älskade stora tjej för blommorna.

2010-02-01 @ 23:06:57
Postat av: Helene

Bilder, bilder, bilder! Kul att ni hitta boende så fort! :) Puss

2010-02-02 @ 18:43:46
URL: http://enlejn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback