2. Min första kärlek

Jag tycker att det är svårt att stoppa just känslan kärlek i ett speciellt fack. Det finns ju så många olika definitioner av den, och den artar sig så olika beroendes på ålder. Så när var egentligen den första?

Jag var störtförälskad i Taylor Hanson, han som sjöng i popbandet Hanson. Jag inredde rummet med affischer, och drömde om att besöka honom när jag blev äldre. Skulle chansa på att jag var ungefär tio år. Då var jag säker på att det var kärlek.

Lite senare, eller kanske på samma gång, så var jag [ och min kompis ] förtjust i en av grannarna där hemma. Han var mycket äldre än oss, och vi ritade kärleksböcker som vi skulle ge till honom. Dock kom mamma på oss mitt under ritandet, så vi sprang och försökte spola ned den i toaletten. Det gick inget vidare..

Sedan kom högstadiet, och jag hann knappt börja sjuan innan jag blev kär igen. Vi skrev lååånga, fina kärleksbrev, och jag fick ett varje dag som jag läste på skolbussen hem. Jag har fortfarande kvar dem, och jag tror att det är ungefär 30 stycken. Fina fina minnen. Vi var tillsammans i hela fem veckor. Sedan gjorde han slut, för att ringa dagen efter och ångra sig. Då var jag så sårad att jag inte ville ha honom tillbaka. Tänka sig vilken dramatik.

Så någonstans här mellan raderna skulle jag tro att jag fick uppleva första känslan av vad kärlek kan vara, och ingen kärlek är ju den andra lik.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

jag har för mig att vi gjorde två böcker, en om grannpojken och en om en annan? kan de stämma? :)

2011-04-11 @ 21:44:47
Postat av: Petra

Viktoria: Haha, var det till två?! : ) Vem var den andra?

Postat av: Viktoria

jag har för mig att jocke var en av dom? men de kanske var senare eller tidigare, eller vi kanske inte gjorde en bok till honom =)

2011-04-13 @ 14:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback