15 december

AirBaltic och SJ var inte mina favoriter igår.. Först var flyget försenat, och sen tog det tid innan vi tog oss ut till flyget med bussen, och en tjej svimmade av mitt i allt. Så det tog en lång stund innan vi kom i väg. Väl framme på Arlanda så var det fel på bagage-bandet, så där fick jag vänta. Sprang som en galning för att hinna med tåget mot Mora, men kom EN minut för sent. Tåget skulle gå 20:08, och 20:09 stod jag vid entrén ner till perrongen. Han som jobbade i kassan sa " Ja visst, SJ är alltid i tid! " Så jag fick köpa mig nya biljetter, och skulle då få byta i Uppsala, för att sen fortsätta mot Ljusdal. Men jag blev kvar i Uppsala i tre timmar, för tåget var försenat, så jag kom inte i väg därifrån förrän runt midnatt. Så runt halv fem imorse fick jag äntligen lägga mig i sängen. Så, SJ alltid i tid, vilket skämt. AirBaltic ligger ungefär på samma nivå.

Aja, jag är hemma. Jag och mamma har bakat bullar, druckit glögg och lyssnat på julmusik. Så nu har julkänslan unfunnit sig hos mig med. Vi har nyss käkat lite middag, och ska ta och baka lite lussebullar nu.


Kommentarer
Postat av: Ida

åh, vad mysigt att äntligen vara hemma!

2010-12-16 @ 17:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback