Hemma från Paris.

Jag och Sanna har haft en perfekt semester i Paris. Det är ju en fantastisk stad som man egentligen skulle behöva flera veckor för att verkligen hinna uppleva och göra alltsammans. Men på våra fyra dagar så hann vi med mer än tillräckligt. Vi besökte Eiffeltornet, Triumfbågen och Notre Dame. Vi kollade in Mona Lisa och hennes leende, tillbringade en hel dag från att de öppnade tills de stängde på Disneyland, och åkte berg-och-dal banor av alla de sorter. Vi gick längs långa gator, åt mat och fikade här och där. Vi blev experter på Paris tunnelbanesystem, åkte fel och åkte rätt.

Jag vill ju inte påstå att det franska stadsfolket är det trevligaste jag mött, då dom trilskas på med franska även fast jag ber dem om att prata engelska. Jag kan inte ett enda franskt ord, mer än en ganska opassande mening i den där låten vi alla hört. Jag och Sanna fick en finfin resa tillsammans, och vackra minnen att komma ihåg. Det är något speciellt det där, att åka med bara systern.

Bilder kommer!


Kommentarer
Postat av: robine

Kan inte jag få veta lite info:)



Var det dyrt att ta sig dit? Bodde ni på vandrarhem och är det dyrt där?



Vad himla mysigt!!!

:)



Kramar

Postat av: Petra

Robine: Absolut! : ) Vi köpte ett paket med boende och flyg, och det gick på ca 6000 kronor totalt för oss båda. Jag tror att man kan komma undan rätt billigt med flyg, speciellt från Skavsta. Vi flög dock från Arlanda då Skavsta inte hade några dagar som passade.



Vi bodde mitt inne i Paris på ett litet hotell, det var helt okej standard. Vi bokade via expedia.com, och dom hade många bra erbjudanden.



Ja, ÅK DIT! : )



Kramar

2010-08-21 @ 15:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback