Tankeställare.

Trafiken är inte att leka med, och man vet aldrig vem man möter. Jag kör alltid med bilbältet på därför att jag vet hur korkat det är att köra utan. Jag är inte odödlig för det, och den här filmen får en att fundera ett par gånger.

Jag har länge tänkt att vägra köra folk om dom inte sätter på sig bältet, för om vi krockar eller är med om någonting annat så vill jag inte att dom ska ha ihjäl mig genom att slungas runt runt. Att dom själva utsätter sig för fara måste bli deras egna beslut, men man ska inte blanda in resten av passagerarna. Jag accepterar att en person som åker själv inte har bälte, det är deras ensak, men det är respektlöst att utsätta någon annan för fara. Det är dock inte det lättaste att få alla att spänna fast sig, tyvärr.

Jag vet inte vad man ska göra för att det ska bli mera säkert heller, tänka ett par gånger extra innan man handlar? Det finns situationer då personer skulle ha överlevt om dom inte burit bälte, men den procenten är så fruktansvärt liten. Då ska det vara rätt hastighet, rätt vinkel, rätt miljö - en jävla massa tur.


Kommentarer
Postat av: Sheena / Rockho

Håller med fullständigt! Alltid bilbälte, och är jag chauffören så måste alla som åker med ha bälte annars kör jag inte. Kul att fler tänker som mig, kul att vi tänker lika!



Och jaa, visst fan var MP-a världens bästa klass ;)? Sure, jag fick ju aldrig chansen eller äran att ta studenten med er, men ni kommer för alltid att vara stor del av mitt liv ändå ;).

Postat av: Roger Grannas

Man hör många gånger folk säga ja jag kör så lungt endå !!! men vadå ?? man vet aldrig vem man möter efter vägen !!!!

2010-08-07 @ 23:42:55
Postat av: Petra

Roger: Precis, man har ju ingen aning!



Sheena: Tack, vad kul att du också tycker så! Ja, absolut, många fina & roliga minnen med den klassen! : )

2010-08-07 @ 23:51:00
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback