Det gick!

Som jag har slitit! Det är tur att jag har tålamod och att jag är så fruktansvärt envis. Min bagagevagn har vält några gånger, jag har valkar i händerna, jag har svettats; men jag är på båten!

Fick problem när jag skulle komma genom glasdörrarna vid terminalen, där man ska dra sitt boardingkort för att dem ska öppnas. Jag kunde ju inte direkt göra allt det på samma gång. Dörrarna smällde ju igen på mig hela tiden, vilken syn. Då kommer räddaren i nöden, en rysk kille som jobbar på båten. Han ordnar så jag hinner komma igenom, och kör även vagnen åt mig in i båten. Han hjälper mig även med att prata med personalen, som inte förstår svenska så bra, att jag vill ställa allt i bagagerummet. Dock var mitt lass för brett för den dörrposten, så vi fick ta det del för del. Men nu står det där det står, och här sitter jag med datorn och en kall, välförtjänt öl.


Kommentarer
Postat av: Marte Stine

Hehe... Jeg synes jeg ser meg for deg med all bagasjen din :) huff. Du må bare ringe i morgen hvis du trenger hjelp. Kan godt komme bort til båten og hjelpe deg hvis det behøvs :) Gleder meg veldig til du kommer. Du har vel en stor jobb i morgen med å skru sammen alle møblene dine du :) Klem

2010-08-28 @ 20:45:47
Postat av: Petra

Marte Stine: Haha, ja du skulle ha sett mig. Nu är det bara att ta sig ut ur båten kvar. Jag tror jag klarar mig hem, ska kika efter en större taxi, men jag kanske ringer när jag står där nere och ska ha upp allt till lägenheten.. ; )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback