24 augusti

Igår blev det en sväng till Sveg för att göra lite ärenden, det är en hel del som ska göras innan avfärd. Jag och mamma tog en fika på hemvägen vid Härjeåsjöns Värdshus. Jag var sen mest hemma under dagen, lagade en "Chocolat swirl cheesecake", som blev god. Cheesecake har aldrig varit något jag gillat egentligen, men jag tänkte att jag skulle testa i alla fall. Till middag blev det vegetarisk canneloni, gott! Lite rödvin på det. En riktigt skön kväll, där det hela avslutades med att jag slocknade i soffan. Trött på kvällarna, men pigg på morgnarna, så dygnsrytmen är det inget fel på.

Idag ska jag ta fram resväskorna och börja packa lite. Jag ska ringa Tallink och höra om det finns några regler på hur mycket bagage man får ta med sig på båten, eller om det är okej att ta med sig den mängd som man pallar att bära. Vi ska åka till IKEA i Sundsvall i morgon och köpa ett skrivbord, som sitter ihop med en bokhylla. En matta, en skrivbordsstol och lite annat. Det är så svårt att hitta sådant där i Riga, inget som fallit mig i smaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback