Skolsnack.

I dag har jag känt mig generad hela dagen, ansiktet har hettat som bara den. Har väl berott på att jag har haft fåglar i magen inför biologiprovet. Första frågan löd "Give the main thesis of the cell theory. " Kvällen innan sa jag att det var en fråga [ av nästan 200 möjliga ] som jag helst inte ville ha, för att svaret är så flyktigt, inget att ta på. Självklart var den frågan nummer ett av tio på papperet. När jag skrivit halva provet säger läraren att man skulle skriva med bläck.. Det hade inte jag fångat upp, så det var bara att börja om. Stressfaktor.

Jag tyckte nog att provet var ganska svårt, det var rätt tunga frågor hon valt ut.. Det var ju som sagt en mix av terminen, då vi har jobbat med allt från grundkunskaper kring cellen, olika sorters protein & dess funktioner, sjukdomar som kan orsakas av enzymer som saknas, till hur bildandet av äggceller och spermier går till. Jag tror dock det gick bra, får veta resultatet på mail den 5 maj.

Lite av en allmän rapport från skolan är att jag klarade filosofiprovet. Resultatet från latinprovet var helt okej, jag plågar mig själv lite genom att ha för höga krav på mig själv. Jag gjorde en del dumma & onödiga fel. Det är svårt att översätta från latin till engelska, man måste komma ihåg att sätta rätt ord i rätt ordning, med korrekt böjning beroende på vad ordet har för kön osv.

Nu ska jag sova, upp i morgon och har labb i cellbiologi + föreläsning.
Sen sätter jag mig på flyget hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback