Folk..

I dag har letterna gått mig på nerverna. Jag blir tokig på att dom har så avskyvärt dålig attityd. I morse skulle jag fylla på mitt busskort med alla de tre transportsätten; spårvagn, trolley och vanlig buss. Måste göras varje månad. Kvinnan i affären var hemsk, och gjorde allt för att visa hur jobbig jag var. Hade hon förstått engelska, eller jag lettiska så hade hon banne mig fått höra hur man beter sig. Hon påstod att det inte gick att ha alla tre. Klart det gör! Slutade med att jag bara fick två av dessa tre, trolley är det jag åker mest, självklart följde inte den med. Efter skolan var jag tvungen att åka till företagets huvudkontor, skriva namn och personnummer på ett papper för att lägga till trolleyfunktionen. För när dom i kiosken valt en sak på kortet så kan dom inte ändra eller lägga till något. Dom har så dåliga system. Såhär blir man bemött på de flesta ställen där personalen borde kunna ge dig service, men i stället suckar och pustar dem över att du stör dem, i deras affär, i deras kassa, handlar av dem. Detta irriterar mig enormt.  

Kommer du till Riga så behöver du inte vara trevlig eller bjuda på dig själv, för du får absolut ingenting tillbaka. Och vad är meningen med att lägga energi på att vara snäll och tacksam, när du bara får spott & fräs i gentjänst. Aldrig har jag varit med om att trevlighet är så ouppskattat, för dom struntar totalt i hur du beter dig. Det är bara på tok för ansträngande för dem. Jag tycker det är ohyfsat, spelar ingen roll hur landets historia ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback