18 april

Den kommande veckan är rena rama döden, på torsdag har vi examensprov i latin, muntligt prov i anatomin samt prov i biologin. Biologin denna vecka är ganska svår, det är lätt att bara röra ihop allt till en enda soppa. Kromatid, kromatin, kromosom, meios I och II , mitos, anaphase, metaphase.. Allt låter lika efter ett tag.

Tränade i morse, och har sen dess bara suttit inne. Tycker jag bara har läst & läst men inte lärt mig ett enda dugg. Jag har spenderat så mycket tid på att förstå saker jag måste förstå innan jag kan förstå det jag borde förstå. Jag varken kan eller vill lära mig något bara för att lära mig det, utan måste alltid kolla upp varenda sak innan och sen gå vidare. Det är ju bra, men det tar sådan tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback