Dessa morgnar

Här hemma i Härdal vaknar huset runt 07.00 de flesta dagar. Sanna går på skolan, mamma & pappa kör varannan dag med vem som ska gå upp först och koka kaffe. Jag vaknar av både ren automatik, och av att det börja låta i det mesta. Vid 08.00 kommer gubbarna, som är pappas andra hand. Två snickare som jobbar där det behövs, just nu är dom i Ryflon och timrar på en stuga som förhoppningsvis har tak på sig före vintern. Utan dom skulle den här familjen inte klara sig, skulle jag vilja säga.

Jag själv idag ska lägga timmar på en tidsaxel som jag fått i uppgift att göra på historian. Punkta upp alla avgörande händelser sen flodkulturen fram tills idag. En liten period på 8000 år! Det är svårt att filtrera bort saker, lätt att man tar med för mycket. På eftermiddagen har jag prov i engelska.


Igår blev det en brorunda med Helene på dagen. På kvällen träffades jag, Helene, Soffa och Emma för att se en film och äta kladdkaka. Det var trevligt.


Kommentarer
Postat av: Ida

Och i helgen ska ni träffa mig!

2009-09-30 @ 15:53:24
Postat av: Petra

Ida: JAAAA! Ser fram emot helgen! : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback