Abadia Raimat

Historia-redovisningen gick fint, dock tog den längre tid än väntat. 2,5 timma minst, sammanlagt. Var tvungna att dela upp det i två omgångar, hon skulle på möte. Tillbringade kvällen hos Lotta, syttade [ är det härdalska det, eller ett ord som resten också använder? ] en mysig bebis, slingade Lottas hår. Resultatet blev bra, tack och lov! Jag är inte så speciellt van vid att pyssla med hår.

Nu har jag korkat upp en flaska rött, Abadia Raimat heter det. Ett supergott spanskt vin som Soffa introducerade för mig. Ska laga bakad potatis till middag idag, med baconröra; creme fraiche, lök, basilika, riven ost, salt och peppar.

Kommentarer
Postat av: Lotta

sytta är nog inget riktigt ord ;-)

Postat av: Linda

Sytta används i Hogdal också :) Kanske härjedalska ;)

2009-10-16 @ 21:56:14
URL: http://lindus87.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Syta finns även i älvros :) gissa vad jag och helene just korkat upp?

2009-10-17 @ 17:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback