Nu har jag bestämt mig.

Jag tar inte vaccinet mot Svininfluensan. Jag har läst på och inser att biverkningarna är så många och väldigt skrämmande. Det ska tydligen finnas ett ämne i det här vaccinet som kallas för "squalene", som vi även har vi vår hjärna och i nervsystemet. Så när man tillför mera av det här ämnet så går immunförsvaret till attack, men då inte bara det squalene som injicerats utan går också till allt naturligt squalene som finns i kroppen. Immunförsvaret förlorar tillslut funktionen att kunna känna igen vad som är ens egen vävnad och celler, som kan leda till nervskador och döden.

För att framställa vaccinet så har man använt sig av bland annat Polysorbat 80, som är giftigt att inandas, ett bakteriedödande medel som också används för att rengöra kirurgiska instrument. Fosfater, som är ett miljögift som har förmågan att kväva alla vattenlevande djur. Dinatriumvätesfosfat, klassas som farligt avfall och får inte hällas ut i vanliga avlopp. Tiomersal, en form av kvicksilver. Tiomersal togs bort från barnvaccinationerna under tidigare delen av 90-talet, och kan ge cancer, hjärn- och leverskador.

Vaccinet kan ge obotliga sjukdomar som MS och Reumatism, även fast chansen är liten. Har läst artiklar där forskare aldrig skulle kunna tänka sig att kunna ta det här vaccinet, då det har så mycket nackdelar. Visst, du kanske slipper få Svininfluensan, men chansen att du får en massa annat som kan ses som värre, är alldeles för stor för att jag ska ta det. Flera länder i Europa nekar till att ge det här vaccinet till sina invånare, medan andra uppmanas - det här är galet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch då, lät inge bra.. Jag som redan har tagit sprutan! Jag hade också bestämt mig för att inte ta men pågrund av alla andras tjat och att jag trodde sambon var i riskgrupp så tog jag..

Postat av: Helene

Jag har sagt det hela tiden, hellre svininfluensan (för det är ju Egentligen bara en vanlig influensa som vissa "mer känsliga" blir sjukare av än andra) än att riskera alla dessa biverkningar. Jag står emot! :)

2009-11-06 @ 11:46:25
URL: http://enlejn.blogg.se/
Postat av: Inger

Jag har velat o velat, men tack vare dina efterforskningar har jag oxå bestämt mig. Jag tänker INTE ta sprutan. Tack för informationen :)

Kram / Inger

2009-11-06 @ 18:34:39
Postat av: Ida

Woops, bara för att jag redan tagit den :) Jag tänkte dock mest, rätt sjukt egentligen, att jag inte hade tid att bli sjuk i ngn influensa under tentaplugget. Vi får väl se om jag börjar reagera konstigt snart då antar jag? Hittills har jag bara haft feber och ont i armen... Can't wait tills du kommer och hälsar på förresten!

2009-11-06 @ 22:28:14
Postat av: Petra

Ida: Ja det är verkligen jätte svårt att veta vad som är rätt eller inte, för man hör ju olika från alla håll. Jag har också velat fram och tillbaka, för man vill ju inte bli sjuk vare sig av att inte ta den eller ta den.. Svårt dilemma! Jag längtar tills jag kommer och hälsar på!

2009-11-06 @ 23:41:43
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/
Postat av: Robban

Lägg gärna ut länkar till källorna. Är så svårt att veta vad man ska tro när man läser bloggar och tidningsartiklar.

2009-11-07 @ 12:55:16
Postat av: R

Är vaccinet testat på människor?



Ja. Godkännandet av det nya influensavaccinet är baserat på ett prototypvaccin som sedan tidigare är godkänt. Man har nu bytt ut virusstammen i prototypvaccinet till den virusstam som orsakar den nya influensan A(H1N1). Denna metod används varje år inför den vanliga säsongsinfluensan och man har inte sett att biverkningsmönstret förändras vid byte av stam.



(Smittskyddsinstitutet)

2009-11-07 @ 12:59:26
Postat av: Petra

Robban/R: Ja naturligtvis är det godkänt och testat på människor, annars skulle det inte finnas ute på mottagningarna. Men jag är fortfarande kritisk emot vaccinets innehåll, det hjälper inte att det är ett prototypvaccin, ingredienserna räcker för att jag ska tacka nej : )

2009-11-07 @ 16:00:22
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback