$$$

En sak som jag alltid reagerar på, som dyker upp titt som tätt. När jag och Nicke handlar mat, så försöker vi alltid få det så rättvist som möjligt. Antingen betalar han, eller jag, eller så delar vi på korgen och betalar en varsin del. Nemas problemas. Likaså om vi är på nån mack osv, om jag ska ha någonting så handlar jag det, ska han ha någonting så handlar han det, eller så bjuder nån och man bjuder tillbaka and so on.

Men ofta när det bara är jag som ska handla en tidning osv så brukar folk säga "men varför betalar inte Nicke, är han snål eller?!" Då blir jag bara irriterad - jag kan själv. Jag finner ingen orsak till varför någon annan ska betala mitt, när jag har egna pengar. I tiden jag lever i så är det inte mannen som betalar och står för allting, utan man betalar väl för sig eller splittar det så att det går jämnt upp. Okey, om man har delad ekonomi, då är det ju en annan sak. Mitt som ditt, som vårt. Jag har aldrig förstått det här med att tjejen bara ska glida på ett bananskal och inte betala för sig.

Kommentarer
Postat av: Leia

Vi gör nästan likadant, förutom att vi delar på hela summan som blir efter att vi handlat. Då blir det lika =)

Postat av: Anna

låter helt normalt tycker jag!!!!

Snygg blogg du har!!!

Kramizar från oss i Dulleråsen

2009-03-12 @ 16:22:06
Postat av: Emma

Helt rätt talat Petra! Jag och Joel betalar nästan alltid för oss själva, eller så bjuder en och sen den andra tillbaka nästa gång. Man måste klara sig själv här i livet, vara en självständig kvinna :) Ny design igen, alltid lika snyggt! Och jag fick vara med på ett hörn också, trevligt ;) Puss vännen

2009-03-12 @ 16:38:52
URL: http://irmeliin.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja, det ska ju vara rättvist.

Dock tycker jag att den som tjänar mest, ska betala mest eller i alla fall på något. Annars blir det ju inte lika :P

2009-03-12 @ 16:47:45
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

diggar verkligen din blogg,men vet inte varför haha;)den kanske bara passar mig :P

http://vendelaSpace.devote.se

2009-03-12 @ 20:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback