11/3

Jag har inte berättat om mitt möte med en av läkarna på Svegs hälsocentral. Vi träffades en kväll, och det var väldigt givande och framförallt roligt. Det var en kille som studerat på KI, och stortrivdes med det han gör idag. Vi pratade en hel del om hur han gjorde för att ta sig in, hur många högskoleprov han gjorde och hur själva utbildningen var. Jag berättade för honom att jag hade funderingar på att söka till Danmark våren 2010, eftersom att konkurrensen i Sverige är så stor, och det kan ta flera år innan man tar sig in trots bra betyg. Det tyckte han absolut att jag skulle göra. Det finns också en extremt liten chans att man får förflytta sig till en svensk skola efteråt.

Annars om jag möjligvis skulle komma in i Sverige undertiden man läser i Danmark, så läser jag gärna om ett år eller två. Lite repetition är ju inget problem. Eller så funkar det helt enkelt bra i Danmark ändå. Kvaliten på skolorna ska vara densamma, lite svårare i Danmark då det är lite hårdare krav. Samtalet gav mig en massa inspiration. Kanske blir att jag får gå bredvid honom i sommar, om det är okej för cheferna osv. Det skulle vara riktigt intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback