Bingo it is.

Jag och Helene A var på bilbingo igår, båda med tron att ta hem potten. Det är konstigt det där, alltid när jag spelar något, triss eller pilkastning [ Ida och jag testade på Svegskalaset, och bommade hela jäkla tavlan ] så tror jag alltid att jag ska vinna. Ändå händer det så sällan. Tydligen så är hoppet det sista som sviker. Självklart vann varken Helene eller jag ett öre. Jimmy och Sandra sällskapade oss en stund med, lika dåliga vinnare. Ida och Ida kom och åt av Helenes paj, som hon bakat bingon till ära. Bullar, kaffe och saft fanns också. Sandra gjorde ett reportage om ungdomar som spelar bilbingo, och nu vet jag att det inte är det lättaste att lyssna på Sandras frågor samtidigt som man ska höra utroparens siffror, samt hitta dem på brickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback