Grönt är skönt

När jag kom hit i måndags morse så hade jag fått ett brev instoppat under dörren. Det var från den yngre kinesen som berättade att hon åkt till Prag och Wien och blir borta i sju dagar, och att den äldre kinesen har åkt till Kina och kommer tillbaka om 10 dagar. Så det innebär att jag är alldeles själv här hemma! Skönt!

I fönstret  i vardagsrummet står kvarlämnade blommor från olika studenter. Tjejen från Iran, Farzaneh lämnade sin med en notering om att den vill bli vattnad varje onsdag. Yaya's blommor har gått från halvt döda till ganska fina. Nu medan kineserna är borta har det tillkommit en till. Jag fungerar som blomvakt.

Bildkvaliten sviktar då jag inte tog med mig någon kamera till Borlänge.
Fick bli mobilen så länge.

Prickar inte riktigt in dagen, men vatten får den.


Vilka skönheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback