Fysikens positiva kvinna.

Den här veckan har jag tränat varje dag, vilket känns bra. I förrgår fick jag se min ena fysiklärare studsandes till musiken, och idag mötte jag min andra fysiklärare drypandes av svett. Känns konstigt att möta dem i vardagen, när dom i skolan är en helt annan roll.

En komisk sak är att en av fysiklärarna ( som är en fantastisk person & nog en av de roligaste kvinnor jag någonsin träffat ) har haft samma byxor på sig nu sedan i augusti. Ingen överdrift, det är sant. Det är ett par ljusbruna jeans, som krånglar lite då & nu. Ena dagen funkar inte dragkedjan, och hon går runt och drar upp den hela tiden. Dessa dagar mår hon lite dåligt, och hon säger att varje gång vi skrattar eller ler, så tror hon att dragkedjan åkt ner igen. Numera är den lagad. Före jullovet sa hon att hon skulle ut och köpa sig ett par nya byxor, men det har inte blivit av ännu. Jag tror att hon tvättar dom ibland, för om hon lyckats hålla dem rena i snart ett halvår så är hon ett mirakel. Jag klarar max två dagar. Hon byter i alla fall tröja.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Ojdå, säker på att hon inte har 10 st likadana byxor hemma? ;) Jo, Aviendha klarar det riktigt bra. Enda skillnaden mot innan är att hon inte längre klättrar upp för gardiner och bokhyllor stup i kvarten, men annars är det samma fart på henne =)

Postat av: Paulina

Haha, säker på att hon inte har 10st likadana hemma? ;) Aviendha klarar det galant. Enda skillnaden (förutom att hon inte ser på den sidan och missar om man viftar med leksaker där) är att hon inte längre klättrar i gardiner och längst upp i bokhyllan stup i kvarten ;)

2009-01-31 @ 10:53:31
URL: http://paulinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback