3/2

Nu är vi alla åter samlade igen. Båda kineserna är tillbaka från sina resor. Dom är så söta, för dom tar med sig presenter tillbaka till mig. Från den yngre Ya så fick jag ett vykort från Prag, och från den äldre Ya fick jag en påse godis. Det är smaksatt socker, som ser ut som små stenar, eller kanske träbitar. Det är charmigt.

Just nu är det samling i vardagsrummet, en massa kineser är här för att titta på den äldre Ya's saker som hon köpt med sig från Kina. Sitter & smaskar på alla möjliga saker. Dom säger att dom får hemlängtan. Tror jag det. Jag blev nyss bjuden på små karameller som yngre Ya köpte i Prag, små små bitar med fruktfigurer i. Goda. Ibland undrar jag om jag verkligen skulle vilja bo ensam under studietiden, för vissa dagar är det här toppen. Man får ju tom presenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback