28/2

Har suttit och filosoferat med kineserna vid köksbordet i flera timmar nu. Det är så roligt, för det finns verkligen inget ont i dessa två människor. Godhjärtade rakt igenom. Pratade om resor, ställen i Kina som fick mig att vilja packa resan och fara på en gång. Skillnader mellan studier och familjesituationer mellan våra länder.

Dom sa att dom inte vågar laga vilket mat som helst när jag är här, ifall jag skulle tycka att det luktade illa. I går när jag kom hem så hade dom gjort något med chili, luften gick knappt att få ner i lungorna, men sådant säger man ju inte. Men idag berättade dom att det hade blivit lite för mycket krydda, så att inte ens dom själva kunde vara i köket. Dom hade hört att jag hostat. Jag var tvungen att öppna balkongdörren också. Så dom tyckte att det var lite genant, för dom har precis lärt sig laga mat. Jag sa i alla fall att dom får laga vad dom vill, vädra går ju alltid. Vi skulle laga något tillsammans någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback