Första april.

Jag brukar aldrig lura folk på första april, just för att jag är så otroligt dålig på att hålla mig för skratt så det skulle aldrig gå att få det trovärdigt. Men när jag är inte är på hemmaplan är det lättare att använda sig av sms. Och gissa om jag lyckats!

Jag tutade i Nicke att mamma var gravid, och att hon nu inte visste om hon skulle behålla barnet eller inte, med tanke på att hon inte riktigt är i den rätta åldern för det.  Så jag sa att det kändes både roligt och konstigt osv. Han gick på det direkt, frågade en massa frågor om min åsikt osv.

Mamma fick höra en historia om att jag låg på akuten med bruten fotled, att jag missat ett trappsteg på skolan. Att jag inte kunde ringa för att jag väntade på att få komma in på röntgen. Hon svarade med att det säkert bara var en stukning eller någonting med ledbandet. Men jag sa att det visade sig att den var bruten. Syrran berättade att mamma sagt "Faaan, då blir det ju säkert operation också.." När hon sen fick veta sanningen så skrattade hon bara, och tyckte det var tur att det bara var påhitt, annars hade det blivit en jobbig framtid. Tydligen var fotleden ett dumt ställe att göra illa, haha.

Syrran lurade i pappa att jag var gravid, haha. Det tyckte han var mindre bra, nu när jag skulle plugga och allt. Så han blev lättad över att det också var en lögn.

Rolig dag.

Kommentarer
Postat av: nicke

MMM... skitroligt:)

Postat av: Mamma.

Ja,det var skit roligt.

2009-04-01 @ 22:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback