Unwritten.

När jag lagar mat i köket tillsammans med kineserna, så tycker jag att det är lite småjobbigt. Just för att det känns som att dom iakttar hur jag gör mina sysslor. Vad jag äter och hur jag tillagar det. För jag betraktar ju dom. Apropå det så kan jag tala om att Cha åt stekta salladsblad och hackad falukorv, som hon rörde ihop i stekpannan. Tillsammans med det varm oboy och ett glas kallt vatten med en klick honung i. Vad jobbigt det måste kännas för dom, om dom visste hur analyserade dom är. Själv åt jag mammas hemma-gjorda köttbullar.

Det är lite roligt hur vi tillsammans tar hand om städningen. Som oskrivna regler. Man vet när det är ens tur att köpa toa- och hushållspapper. Vi städar efter varandra, beroende på hur den andre vill ha det. Cha plockar ofta ur diskstället, Jaja är nog den som ofta dammsuger, och jag håller badrummet rent.

Har precis gjort klart de kapitel som vi ska ha färdiga i matten och fysiken den här veckan. Det finns ingen bättre känsla än när man känner att man förstår. Håller på med energi i fysiken och derivatans funktion i matten. Så gråa ämnen för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback